2010. január 29., péntek

Bazsalikomos-rikottás conchiglie királyrákkal

Amikor olyan hideg van kint, hogy az orromat sem akaródzik kidugni a lakásból – márpedig most olyan van -, akkor következik a mélyhűtő tüzetes átvizsgálása és a húszperces kaják. Jó, persze a munkamegbeszélések a városban zajlanak és a barátaimmal is ott találkozom, de mégsem fogok átbumlizni a városon szatyrokkal, úgyhogy rendszerint akkor jut eszembe, hogy vásárolni kell, amikor hazaérek, a mínuszokban viszont egyáltalán semmi kedvem újra elindulni, főleg hogy pár napja már a madarak is mozdulatlanul gubbasztanak a Dunán úszó jégtáblákon.



Ezért én mindenkinek szívből ajánlom, hogy töltse föl a mélyhűtőjét télire, feledkezzen meg róla egy időre, majd meglepetéssel teli mosollyal bukkanjon rá a mindenféle kincsekre akkor, amikor annak itt az ideje. Én így találtam a héten spenótot, ami néhány fokhagyma és némi spagetti társaságában kisegített minket egy gyors ebédre, királyrákot, amire R. tett szert január elején kacsamell helyett, amikor egyetlen húsárus sem volt nyitva a városban, de mi éppen vacsoravendégeket vártunk, és végül tegnap előszedtem onnan két nagydarab, csupa-csont őzbordát, amelyekről aztán egy órán keresztül nyúztam a hártyákat egy késsel, tisztára mint egy thrillerben: de erről majd pár nap múlva tudok többet mondani, amikor már felboncoltam a másik kettőt is.

Na de most vissza a tésztához: a recept totálisan egyszerű, ugyanakkor mégsem a szokásos: egy barátnőmnek kutattam tésztareceptek után a neten, azok között találtam ezt a rikottásat a: The Cutting Edge of Ordinary blogon, ami jó alkalmat szolgáltatott a mélyhűtőben állomásozó fagyasztott rákállomány megcsapolására. A többi hozzávaló miatt meg, nos…csak be kellett iktatni egy kisebb bevásárlást.





Bazsalikomos-rikottás conchiglie királyrákkal



Hozzávalók (2 személyre):

30 dkg conchiglie
1 doboz (250 gr) rikotta
1 citrom reszelt héja
3-4 gerezd fokhagyma, finomra aprítva
30 dkg királyrák (fagyasztott)
3 ek olíva olaj
kb. 15 levél bazsalikom, finomra vágva
só, frissen őrölt bors
frissen őrölt szerecsendió

A mikrohullámú sütőben kiolvasztjuk a királyrákot. Feltesszük főni a vizet és közben kikeverjük a rikottás krémet néhány csipet sóval és kb. 1/3 teáskanálnyi frissen őrölt borssal, a citrom lereszelt héjával és reszelünk bele egy kevés szerecsendiót is.

A fokhagymát pár perc alatt megfonnyasztjuk az olíva olajon (alacsony hő fokozaton) egy kb. 30 cm átmérőjű serpenyőben, majd erősebbre vesszük a főzőlap hőmérsékletét, rádobjuk a királyrákot és 2-2 perc alatt mindkét oldalát narancsszínűre pirítjuk. Hozzáöntjük a rikottás krémet, elkeverjük, ha kell, akkor még sóval és borssal ízesítjük, majd belekeverjük a bazsalikomot. Hozzáadjuk a krémhez leszűrt tésztát, kb. fél dl vizet adunk hozzá a tészta főzővizéből, összekeverjük, egy perc alatt átmelegítjük és már tálalhatjuk is.

2 megjegyzés:

  1. parmezán maybe? pont valami rákos tésztát ennék, ezt kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. hi Anyez,

    én azért kattantam rá erre a receptre, mert valami mást akartam, mint a parmezán. De hogy az is jó, az tutti, mert én szinte minden mediterrán hangvételű tésztához használom :)
    puszi

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails