2016. február 26., péntek

Egy kis tavaszi megújulás?

Nahh, vajon miért van, hogy a természet magától tudja, hogyan kell megújulni? Mi emberek meg szétgondolkodjuk magunkat és sokszor akkor sem vagyunk rá képesek, századszorra sem. A természet  nem gondolkodik, csak van. Hagyja, hogy beáramoljon a szabad réseken a mindent megújító energia, szabad utat ad neki, hagyja, hogy vigye, sodorja. Ellenben mi agyalunk. Én legalábbis sokszor. És közben elfelejtek érezni, szabadon tapogatózni az adó-vevőimmel. Az agyalást meglehetősen unom, mostantól inkább hagyom magam érzékelni. Ahogy Sárvári György coach FB oldalán olvastam mostanában: "ami megérkezik és belép az életedbe azért történik, mert épp arra állsz készen. Az jelenik meg az életedben, amit megengedsz megvalósulni. A védekezés a görcsös akarat része, az elfogadás a megengedés kulcsa. ."


Nos, a baráti körömben és nálam is változások ideje van, kinél így, kinél úgy. Én például egészen biztosan elindulok új utakon. Hogy merre? Illéri, illéri, előre...

Ezekben a napokban élvezem mindazt, ami segít a tavaszi megtisztulásban. Kinyitom az érzékelőimet a jóra, mert hogy bizonyos szempontból beragadtak, az egészen biztos. Azt már érzem, hogy mennyivel könnyebb a lét, amikor süt a Nap, amikor ott az esőben a tavasz illata, a földből kibújó hóvirágok hihetetlen fehérsége, a Bodrog-parton stabilan álló csónakház víztükrének a képe, a fákon feszítő rügyek, a hihetetlenül kék ég a bárányfelhőkkel, a szuper jógaórák a lányokkal.


Megújulásként általában nagy dolgokra gondolunk. Lehet az persze, ám kis lépésekkel kezdődik. Ahogy egy volt főnököm mondta anno: gondolkodj nagyban, cselekedj kicsiben.Szóval mostanában kimegyek a Napra, becsukom a szememet és odatartom az arcomat, kb. mintha csókot kérnék. Amikor érzem a lábamban a mehetnéket, futok, vagy úszom egyet (talán már megnyitott a kinti termálmedence is Patakon). Szó-ham mantrát ismételgetek - Évi barátnőm tanácsára - zenét hallgatok. Ami tetszik, felhangosítom és táncolok rá, ezt Petrától tanultam. Éjszaka is zenét hallgatok (csak nem hangosítom fel) Főzök egy teát, kortyolgatom. És nem utolsósorban összejárok a barátaimmal ,borozunk, vacsorázunk, beszélgetünk. Ja igen, és persze most újra írok és mindent fotózok, mint mindig..Nem hallgatok híreket. Nem, nem, nem. És újra főzök

A főzés igazi értelme az, ha tudod élvezni. Azon túl persze, hogy van mit enni. Mindennek ez az értelme: élvezheted a színeket, az illatokat, a formákat, az ízeket és ha szerencséd van, a társaságot. Nekem akkora szerencsém van, hogy ilyen gasztro  megszállott barátaim vannak!


Tegnap délelőtt úszás után jöttünk össze egy rögtönzött főzésre, azt hittem, hogy csak halszószos, mogyorós karfiol lesz, de aztán ők is bekapcsolódtak és mindenki hozzáadott valamit az egészhez, olyan volt, mint valami társastánc.Így főztünk mi:


Anita babsalátája:
babkonzerv, finomra vágott petrezselyem, lilahagyma, citromlé


Zsolt gyömbéres sült zöldségei - ahogy ő fogalmaz "pörgetve"
az olíva olajra rádobja a batonra vágott sárgarépát, a kockára darabolt cukkinit, a megtisztított, felaprított gyömbért, sóval és borssal fűszerezi, kicsit karamellizálja a zöldségeket.Tett bele kevés lilakáposztát is.



Sült karfiol halszósszal,lime-mal és chiliszósszal
http://chocolateandzucchini.com/recipes/vegetables-grains/roasted-cauliflower-a-la-mary-celeste-recipe/
Most csak így beírom a linket, mert hirtelen már nem tudom, hogy kell egyszerűen belinkelni, hogy a Chocolate and Zucchini blogról. Már van hússzor vettem meg a karfiolt, hogy majd csinálok belőle ilyet, vagy olyat, aztán eddig még mindig kidobtam. Most volt két karfiol is, meg idő is. Szóval 200 Celsiusra előmelegíted a sütőt, közben megtisztítod és rózsáira szeded a karfiolt, rárendezed egy tepsire és meglocsolod olajjal (Anitánál találtam extra szűz olivat és napraforgó olajat is, mindkettőt tettem rá. kb. 35 percig sütöttem) Addig összekevertem 3-3 evőkanálnyi halszószt, szezámolajat és lime-ot, adtam hozzá kb. 2 evőkanál édes csiliszószt és ezt alaposan összelögyböltem. Mogyorót tisztítottam (ez az idegeket is nyugtatja, kiváló meditáció) és megpirítottam. Amikor a karfiol megsült, áttettem egy tálba, ráöntöttem a szószt és összekevertem. Akinél van koriander, vagy petrezselyem, hajrá.

Tavaszi saláta: hónapos bébiretek, fejessaláta, paradicsom

Volt még: valami rizstészta szerűségből 6 gombolyag,azt is megfőztük, erre noszvaji házi napraforgóolajat tettünk lazítóanyagként, aztán párolt brokkoli, avokádókrém, pirított szezám- és napraforgómag. Tálaláskor rendezz mindent a tányérra, mintha csak egy festmény lenne. Szójaszószt is locsolhatsz rá, kortyolj mellé zöld teát és jöhet a relax.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails