2010. február 10., szerda

Indiai stílusú fűszeres snack


Azt mondom, fő az egészséges táplálkozás, de néha azért kell egy kis snack, nem? Egy-két vendégség alkalmával már bedobtam a Chili & Vanilia által ismertetett Nigella-féle fűszeres snacket és mindenki odáig volt tőle, pedig a sok cayenne borstól ez aztán csíp rendesen.
Vasárnap délután, miközben odakint esett a hó (vagy nem esett? nekem már úgy tűnik, hogy mindig esik…), a RadioCafe-n hallgattuk A hét mesterlövésze című műsort. Mindig kedvet kapok tőle a mozizáshoz, tök jó filmeket ajánlanak a srácok, olyanokat, amikről még nem is hallottam. Ráadásul sokszor teljesen elragadja őket a hév, amikor valamelyik film mellett, vagy ellen foglalnak állást. Múlt héten Terry Gilliam filmjei voltak soron, meg is néztük újra a Brian életét és két napig egyfolytában azt dúdoltam, hogy „always look on he bright side of life”. Hiába, az ember csak télen néz filmeket, nekem legalábbis nyáron eszembe sem jut, van elég történés, fesztiválok, meg minden. Most Sir Anthony Hopkins A leggyorsabb indián című filmjét éltették, amit persze még este csekkolni akartam, gondoltam, készítek hozzá egy kis nassolnivalót.

A novemberi delicious. magazinban találtam egy indiai fűszerezésű, sült magokból készült snack receptet, azt írták, hogy egyszerűen serpenyőben pirítsuk meg a magokat, de úgy mégsem volt az igazi – még jó, hogy van viszonyítási alap - ezért bedugtam őket a sütőbe, a sült magokat felturbóztam egy kis citromlével, meg három teáskanálnyi cukkorral és máris elkészült az egészséges nassolni való. Azóta már krémleves betétjeként is debütált, más kérdés, hogy elfogyott és a filmet még mindig nem néztem meg.



Indiai stílusú fűszeres snack




Hozzávalók (3-4 személyre):
10 dkg dió
10 dkg mandula
10 dkg kesudió
1 teáskanál vaj
½ teáskanál só
½ teáskanál őrölt bors
½ teáskanál cayenne bors
1 teáskanál őrölt római kömény
3 teáskanálnyi lime lé
3 tk barna cukor


A sütőt előmelegítjük 180 ۫C-ra, a magokat alufóliával bélelt tepsire tesszük és 8-10 percig sütjük.

Egy kisebb lábosban megolvasztjuk a vajat, beleszórjuk a fűszereket és a cukrot, jól összekeverjük, hozzáadjuk a lime levét is, majd ebbe beleforgatjuk a megsült magokat. Langyosan, vagy hidegen a tutti.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails