2016. április 14., csütörtök

Kucsmagombás rizottó

A héten minden reggel a bodrog-parti stégen jógáztunk és külön öröm, hogy mások is csatlakoztak hozzánk. Nagyon jó így, aktívan kezdeni a napot, ebben a csodálatos természeti környezetben,jó társaságban pláne.


Zsófi (pink nadrágban) civilben úszóedző, vele folytatom alkalmanként a gyorsúszás tanulmányaimat, ezen kívül pedig gyakran fejben főzünk, nagyon klassz vegetáriánus tippeket kapok tőle.Anitát már ismeritek.


Ma reggel Katherine, Kristóf és Eszter  jógázott velünk. Mindig elcsodálkozom, hogy milyen érdekes, értékes embereket tud bevonzani a borvidék.Eszter textiltervező, Budapesten él, és a héten tehenésszé avanzsált Kristóféknál. Nagyon ügyes, gyakorlott jógás.

Jóga után futás, utána éhség...ez elől sajnos nem lehet elmenekülni. De mit együnk? Azontúl, hogy a kérdés mindennap aktuális, most másképpen is. A napokban elővettem a szekrényből a tavaszi-nyári ruhatáramat és megállapítottam, hogy néhány kedvenc ruhadarabom egész egyszerűen nem jön rám. Pedig a télhez képest már leadtam néhány kilót és elég sokat sportolok, mégsem. Valószínűleg átalakult a testzsír szerkezetem, több az izom, ugyanakkor mégis bosszantó, hogy sok klassz cuccot mellőznöm kell még egy ideig. Biztosan nem csak én küzdök ezzel idén tavasszal. Ezesetben az a kérdés, hogy mit is együnk, ami egészséges, mégis tápláló? És nem hizlal. Jó lesz beiktatni egy léböjtöt a napokban zöldség- és gyümölcslevekkel, citromos vízzel és gyógyteával. A gond az, hogy már a reggelnél elbukom, mert ébredéskor már a pirospöttyös bögrém képe lebeg a szemem előtt, természetesen tejeskávéval..De akkor is bebizonyítom magamnak, hogy van akaraterőm és beiktatom valamelyk nap ezt a léböjtöt. Te hogy vagy ezzel? Számodra könnyen mennek ezek a dolgok? Addig is, amíg ezen morfondírozom, együnk valami jót...




Vasárnap kucsmagombát vettem az éppen negyedik születésnapját ünneplő Tokaj-Hegyalja Piacon.
Aggteleki termelők hozták a Bükkből, de ez a gombafajta a Zemplénben is honos, ezért mondhatni igazán autentikus Tokaji csemege. A piacon az eladók elmondták, hogy nem kell levágni a szárat sem, mert a gomba minden része ehető.

Rizottót készítettem belőle, ebből a szokásos közösségi módon lett ebéd: Katherine hozott füstölt halat szintén a piacról és citromot a salátához, amit céklából, almából, avokádóból és újhagymából készítettem. Anita ezúttal csak magát hozta.
Másnap, vagyis ma, a megmaradt rizottót szardíniával ettem, de az igazán jó választás olíva olajban párolt petrezselymes  garnéla lenne hozzá. Hordóban érlelt, komplexebb Furmint illik hozzá.



Kucsmagomba rizottó
Hozzávalók, 4 személyre:
kb. 15 db közepes kucsmagomba, kb. 2 cmes darabokra vágra
30 dkg rizottó rizs
3 ek olíva olaj
1 nagyobb vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 - 2.5 liter húsleves
2 dl fehérbor
1 csokor apróra vágott petrezselyem
 10 dkg reszelt parmezán
5 dkg vaj
1,5 dl tejszín



Megmosom a rizst, lecsöpögtetem. Az olíva olajon megfonnyasztom az apróra vágott hagymát és a fokhagymát, majd folyamatosan kevergetve megpirítom rajta a rizst, majd ráöntöm a bort és így is pirítom még egy rövid ideig. Ezután közepesen nagy lángon folyamatosan adagolom a húslevest a rizshez, mindig egy-két merőkanállal és mindig kevergetem, mert különben hamar odaég, letapad az edény aljára.Amikor elpárolog, jöhet a következő adag. kb. 40 perc alatt készül el a rizottó, vagyis ekkor lesz jó állagú a rizs. Kb. félidőben hozzáadom az apróra vágott kucsmagombát, kb. 5 perccel a vége előtt a tejszínt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails