2016. március 18., péntek

Füstölt lazacos rizstészta, ázsiai roppanós zöldségekkel



Mostanában csak futunk és futunk, meg jógázunk, meg termálfürdőzünk. Már januárban is volt, hogy odakint róttuk a kilométereket. Pár nap kihagyás után elkezdem érezni a lábamban, meg az összes végtagomban, hogy futni kell. Ennek ellenére hajlamos vagyok lebeszélni róla magamat...hát igen. Általában ekkor hív Anita, hogy menjünk. Szerencsére ez számára is belső kényszer. Futás közben általában fotózok is ezt-azt. A természetet. Egyszer csak meglátok valamit, nem kell nagy dolgokra gondolni: pl. egy érdekes fény a vízen, vagy egy szép naplemente, virágok, fák... és akkor ...katt! Egy ismerősömnél láttam, hogy ő is ugyanezt csinálja, szóval korántsem nem vagyok egyedül a hobbimmal.


Reggelente most itthon jógázom, egy héten két-három alkalommal pedig délutánonként is Katival és Natival. A jógában sokat számít az oktatók támogató, segítő hozzáállása. És persze az egyéni gyakorlás is. Szeretem, amikor az ászanákat összekötjük a légzéssel és hogy mostanában olyan dolgokat tudok megcsinálni, amit eddig még nem. Valamelyik nap először sikerült a fejenállás. Aznap elég sokat álltam fejen, annyira megörültem a sikerélménynek. És a zöldséges étrendet is tovább folytatom, sőt, egyre inkább. Most egy kis luxust is csempésztem bele. Édes Szamorodnival az egész valahogy khmmm...meglepően jó.



Füstölt lazacos rizstészta, ázsiai roppanós zöldségekkel

Hozzávalók 2 személyre:
2 gombolyag rizstészta
5 dkg füstölt lazac
1 kisebb cukkini
4 kicsi sárgarépa
brokkoli csíra
4-5 szál újhagyma
kb. 3 cm gyömbér
5 gerezd fokhagyma
2 ek chili szósz
só, bors

az öntethez:
3 ek szójaszósz
1 ek halszósz
olíva olaj
1 lime leve
2 ek barna cukor

 A rizstésztát 4-5 perc alatt megfőzöm, közben elkészítem a zöldségeket: a fokhagymát megtisztítom, megroppantom, a gyömbért úgy szintén és kevés olíva olajon odateszem dinsztelődni. A zöldhagymát megtisztítom és kicsi karikákra vágom. A cukkinit és a sárgarépát batton-ra vágom, a füstölt lazacot csíkokra. Amikor a fokhagyma és a gyömbér kicsit megpirult, kiveszem őket a serpenyőből, kidobom. A fűszeres olajra ráteszem a zöldhagymát, a sárgarépát, a cukkinit, ráöntöm az öntet felét, adok hozzá chili szószt és sűrűn kevergetve nagyobb lángon roppanósra sütöm.A tésztát leszűröm, félreteszem, hogy teljesen lecsöpögjön belőle a víz, majd egy edénybe teszem. Amikor a zöldség megsült, ráhalmozom a tészta tetejére, arra pedig a füstölt lazacot, mellé a brokkoli csírát, meglocsolom a maradék öntettel.  Haladók szórhatnak rá pirított mogyorót.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails