2016. március 13., vasárnap

Spenótos-krémsajtos, paradicsomos lasagne

Nem mondhatom,hogy nagy lasagne mágusnő lennék, de szeretem és ez elegendő ok arra, hogy nekiálljak konyhabűvészkedni. A kezdeti nehézségekkel megküzdöttem és csak fél doboz tésztát kellett kidobnom, mert a lapok  rendesen összeragadtak, hiába öblítettem le őket hideg vízzel. Ehhez a recepthez az alapot egy régebbi Kitchen Aid szakácskönyv spenótos canelloni receptje adta. Annyira klassz és szépen fotózott receptek vannak benne, hogy ma reggel már ébredés után ezt lapozgattam a kávémhoz.

Délelőtt a barátnőkkel elugrottunk a Tokaj-Hegyalja Piacra, mennyei sajtokat és fokhagymás krémsajtot vettem a Mádi sajtostól és friss házi joghurtot. A piacról eredeti terveimmel ellentétben autóstoppal jöttem haza. Várhattam volna ismerősökre, de ha egyszer menni kell, akkor menni kell, ahogy a bátyám mondta egyszer. Odaálltam hát az út mellé felfelé tartott hüvelykujjal, ahogy kell, közben a szél vízszintesre fújta a hajamat. Úgy öt percen át csak olyan autók jöttek, amik vagy lekanyarodtak, vagy elhúztak mellettem. Visszamentem a piacra, ittam egy kávét, aztán újra nekiindultam, de előtte beüzemeltem a gondviselésbe vetett hitemet. Talán mondanom sem kell, hoy felvettek. Két autóval hazajutottam és végül egy igazán klassz lasagne-t sütöttem.

Tanulság:  üdvözölnünk kell az életünkbe belépő váratlan helyzeteket, hogy a gondviselés megmutathassa nekünk, vigyáz ránk.



Spenótos - krémsajtos, paradicsomos lasagne




Hozzávalók 2 főre:
5 db lasagne tésztalap
1 zacskó bébispenót
10 dkg fokhagymás krémsajt
5 dkg darált dió
6 db aszalt paradicsom, apróra vágva
1 hámozott paradicsom konzerv
3 tk szárított bazsalikom
1 fej vöröshagyma
5 dkg reszelt parmezán
só, bors

A sütőt előmelegítem 200 Celsius fokra. A tésztát forró vízben 5 percig főzöm. A finomra aprított hagymát olíva olajon megdinsztelem, hozzáadom a spenótot és megfonnyasztom. A diót, a krémsajtot és a reszelt parmezánt hozzákeverem a spenóthoz. A hámozott paradicsomot bazsalikommal, sóval, borssal ízesítem és összeforralom. Egy 20 x 10 cm x 8 cm magas sütőedényt kivajazok, az aljára paradicsomot teszek, erre helyezem az első lasagne lapot, erre pedig a spenótos tölteléket, majd megszórom aszalt paradicsommal. Erre ismét egy lasagne lapot teszek, majd arra a paradicsomszószt. Addig rétegzem, amíg van a hozzávalókból, a tetején krémsajtos spenót maradt, meg egy kis maradék paradicsomszósz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails