2009. szeptember 25., péntek

Csokoládés - málnás muffin


Már egy ideje próbálkozom a számomra tökéletes csokoládés muffin előállításával és büszkén jelentem: most végre megvan. Teljes kiőrlésű lisztből, jó sok magas kakaótartalmú étcsokoládéval és belga kakaóporral készül és – valószínűleg idén utoljára – két doboznyi friss málna is került bele, ami szinte elemeli a Földtől ezt a tömény csoki csodát. A benne lakozó málna mondhatni a könnyedség illúzióját kelti - de csak az illúzióját, mert ebben aztán van anyag rendesen.

Ez a mostani produktum több recept ötvözésével jött létre és kb. úgy a negyedik csokis muffin próbálkozásom: első alkalommal kifelejtettem belőle a kakaót, ami miatt nem lett elég intenzíven csokis az íze, a múltkoriban meg hirtelen ötlettől vezéreltetve instant kávét is kevertem bele, ami miatt két muffin bevitele után úgy jártam-keltem, mint egy jobbfajta kakukkos-óra. R. persze úgy durmolt akkor is, mint Garfield legjobb formájában...

Szilikon muffinformákba tettem a papír kapszlikat, ezekbe töltögettem fagylaltos kanállal a tésztát és amikor megsültek a muffinok, akkor csak lazán kiemeltem őket a szilikonformából. Tudom, hogy ez nem túl környezetbarát megoldás, de mit csináljak, amikor annyira szeretem evés előtt lehámozni a kis sütikről ezeket a papírbigyókat... Önmagában papírkapszlival meg sajnos nem mindig működik: jártam már úgy, hogy a muffinjaim valami elcseszett UFO formáját vették fel, mert a papírformában annyira szétterült a beletöltött tésztamennyiség, hogy aztán sehogy sem akaródzott nekik felemelkedni.
Ezúttal viszont rendesen tornáztak a pajtikák. Persze ehhez az is kell, hogy a sütő ajtaját ne nyissuk ki a sütési idő lejárta előtt.



Csokoládés – málnás muffin





Hozzávalók (kb. 18 normál muffinhoz):

15 dkg 70%-os kakaótartalmú étcsokoládé
25 dkg teljes kiőrlésű búzaliszt
10 dkg belga kakaópor (cukrozatlan)
15 dkg kristálycukor
15 dkg vaj
3 csapott teáskanál sütőpor
1 tk vanília esszencia
3 tojás
1,5 dl tej


Előmelegítjük a sütőt 170 ۫C-ra, (alsó-felső sütés).

A málnát megmossuk és egy szűrőbe helyezve hagyjuk kicsöpögni belőle a vizet, majd megtöröljük papírtörlő kendővel.

Forrásban lévő víz fölé helyezett habüstben megolvasztjuk a darabokra tört étcsokoládét.

Egy keverőtálban összekeverjük a lisztet a sütőporral és a kakaóval.

Egy másik tálban összekeverjük a tojást a cukorral és a kissé megolvasztott vajjal,beleöntjük a tej felét, teszünk bele egy kanálnyi vanília esszenciát és jól elkeverjük, majd az így összekevert folyékony hozzávalókhoz kb. 4 részletben - a masszát folyamatosan keverve - hozzáadagoljuk a lisztet és a maradék tejet.

A kapszlikat kb. háromnegyed részig töltjük tésztával mindegyik tetejébe három szem málnát nyomkodunk úgy, hogy csak félig süllyedjenek el a tésztában és kb. 25 percig sütjük őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails