2010. február 27., szombat

Sütőtökös muffin kardamommal


Mostanában két kedvencem van: a sütőtökös muffin és Jamie Lidell. Mindkettő zseniális a maga nemében, de mégis hogyan említhetem egy lapon a kettőt?

Először is mind a muffin, mind Jamie Lidell amerikai... talán még nem mondtam, hogy szeretek így ételeket és zenéket társítani, mert hiszem, hogy a zene és a főzés valahol mélyen, egy tőről fakad.

Én ugyan nem játszom semmilyen hangszeren, a zene számomra mégis éltető energia. Már reggel kell valami jó kis szenzitív muzsika, amivel ráhangolódom a napra, aztán csend és munka, de a főzés megint csak elképzelhetetlen zene nélkül. Ha tehetem, koncertre megyek, mert ott valami olyan történik, amit nagyon szeretek: a mellettem állót rokonléleknek érzem, és örülök, hogy együtt vagyunk részesei valami megfoghatatlan varázsnak. Megváltozik a tér és az idő, koncerten mindez felfokozódik és én nem tehetek ellene semmit (persze nem is akarok), a zene belém költözik, valami ősi szóra mozdul a testem, és egy pillanat alatt láncszemekként kapcsolódom össze a többiekkel…

Ami pedig a sütőtökös muffint illeti, egy héten belül kétszer is belefutottam egy-egy ilyen receptbe (ez nyilván a télvégi sütőtök-lázam manifesztálódása), először Jamie Oliver műsorában, másodszor pedig a fodrászomnál egy magazinban. Mivel nem volt itthon akkora blender, amiben elfért volna a Jamie Oliver által előirányzott adag, kicsit improvizáltam a mennyiségekkel és fahéj helyett kardamomot adtam hozzá. Az eredmény kívül ropogós, belül puha, a sült sütőtökre emlékeztető állag és ízvilág. Édes, izgalmas és fűszeres. Nem csodálkozom, hiszen Jamie Lidell-el főztem…Jamie Lidell - Another day


Sütőtökös muffin kardamommal



Hozzávalók (kb. 12 db-hoz):

300 gr sütőtök
180 gr barna cukor
2 tojás
4 db zöld kardamom magja
200 gr liszt
2 teáskanál sütőpor
1 maréknyi dió
120 ml olíva olaj
egy csipetnyi só

A sütőt előmelegítjük 180 ۫C-ra.

A kardamom zöld héját eldobjuk, a magokat egy mozsárban finomra zúzzuk. A sütőtököt megmossuk, megtisztítjuk, kb. 3 cm-es kockákra vágjuk, majd a blenderben pürésítjük. Hozzáadjuk a cukrot, a tojásokat, a sót, a lisztet, a sütőport és a kardamomot és addig keverjük a blenderben, amíg homogenizálódik, néha vegyük le a blender tetejét és egy kanállal forgassuk át a keveréket, majd tegyük vissza a blender tetejét és folytassuk a keverék homogenizálását. Amikor már egyenletes a massza állaga, akkor adjuk hozzá a keverékhez a diót és az olíva olajat is és ismét kapcsoljuk be a blendert.

A muffinsütőbe tegyünk papírkapszlikat és a kapszlik háromnegyedéig töltsük a tésztát/ a szilikon sütőformába úgy töltsük a masszát, hogy kb. 1 cm hely maradjon a forma tetejétől.

kb 35 percig sütjük, amíg a teteje kicsit megpirul. Ha papír kapszliban készítjük, akkor a muffinokat tegyük süteményrácsra hűlni, ha szilikonformában, akkor a formában hagyjuk őket hűlni kb. 15 percig, utána tegyük át sütőrácsra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails