2018. április 4., szerda

Futásról és zöldségekről beszélek

A futás hajajjajjj... A futás számomra az egyik legjobb módja annak, hogy treateljem magam, ezt itt a kollégáim így mondják. Ha valamivel kényezteted magad, akkor te treateled magad..Ha szeretném az energiaszintemet feltornázni, ez mindig egy működő módszer. Van persze olyan is, hogy csak ülök az ágy szélén és azt érzem, hogy a fáradtságtól mozdulni sem tudok. Emlékezetes ilyen februárban volt, rettenetesen lent volt az energiaszintem, téli ólmos fáradság volt rajtam. Aztán mégis felvettem a futócipőt és nekiiramodtam...

Akkor lefutottam tíz kilométert csakazértis, hogy nehogy már a fáradtság mondja meg nekem, hogy csinálok valamit, vagy nem. Nagyon érdekes, ahogy az aktív mozgás feltölt energiával. Korábban sokszor kételkedtem benne, hogy futni kell, amikor fáradtak vagyunk, de legtöbbször működik.
Legszívesebben a természetben a legjobb, a futópad nem az én világom, nem szeretem a falat nézni miközben rovom a kilométereket, az túlságosan unalmas.. Általában öt, hat kilométer a szokásos távom, amitől felfrissülök. Van itt egy nagyon szép park a közelben, a Churchill park, az Avon folyó mellette, néha kacsák úsznak rajta, a túlsó parton horgásznak és kosszerű állatok legelészik a füvet, egy kis szigetecske pedig a híd alatt be van ültetve nárcisszal, az most sárgállik. Van a parkban egy klassz játszótér is, benne egy klassu hinta. Van abban valami felszabadító, ha felnőttként beülsz egy hintába és lóbálod a lábadat, ez is egyfajta mindfullness.

Egy kollégám ajánlott nemrég egy erdei útvonalat, az is valami csoda. Borostyánnal befutattott fák között visz az út. Futás közben fényképezni is jó, futóképekből is készíthetnék már egy albumot.

Futás után pedig különösen jól esik enni. Nem akarok álszenteskedni,nem kizárólag zöldségeket eszem,, de törekszem rá, hogy sokfajta kapjon helyet az étrendemben.
Az avokádó például emeli a dopaminszintet,  érdemes hetente fogyasztani. Tirozint tartalmaz, ami egy olyan aminosav, amitől jobban működik az agyunk és jobb lesz a kedvünk. Céklát jóval gyakrabban kellene enni, mint ahogy én teszem,na jó, most akkor megfogadom, hogy hetente eszem..


A sárgarépának annyi pozitív hatása van, hogy ez sem maradhat ki egy jó kis zöldségebédből. Katherine barátnőm módszere szerint készítettem a céklasalátát, összekevertem a nyers reszelt céklát reszelt almával, kicsi mézet csurgattam bele. A battonázsra vágott sárgarépát olíva olajon kevés narancslével ropogósra pirítottam. A humusz füstölt és a Tesco-ból van, sokféle egészséges, tartósítószer mentes ételt lehet kapni ilyen kicsi műanyag dobozokban, káposztasalátát, céklasalátát is. Lehet bele tunkolni zellerszárat, de nyers uborkával a legjobb. Kevés magot és mazsolát szórok a salátára, borsot és citromlevet az avokádóra és már készen is van az ebédem.. Ááá, igen...és még adok hozzá néhány kelbimbót, mert anélkül már szinte semmi sem az igazi...




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails